maandag 8 november 2010

Genant

Ik sta op het balkon met de zon op mijn gezicht de was uithangen. De buurman heeft zijn rolluik gesloten gelaten vandaag. Zonde om op een van de kostbare heldere herfstdagen het licht en de warmte buiten te sluiten.
Ik moet oppassen wanneer ik het wasgoed probeer te ontwarren, zo klein is ons balkon. Als ik te hard trek om een jeans vantussen de truien te halen, waar mouw en broekspijp in elkaar zijn gedraaid, schiet mijn arm uit en dondert er een kapstok naar beneden.
Lap, het is weer zover. Ik kijk over de balustrade om te zien waar de kapstok is gevallen en wat zie ik daar? Een zwart hoopje stof op de grond! Het lijkt wel alsof het er al een paar dagen ligt. Het is droog en gekreukt. Het is een onderbroek. Van mij. Ik was wel iets rapper beneden dan wanneer het alleen om een kapstok gaat.

Geen opmerkingen: